~tukang supports~

Thursday 17 November 2011

Tips untuk Pre Wedding Photos


hari ni terfikir pulak untuk bagi sikit tips untuk PRE WEDDING bakal pengantin... heeee, sorry laaa ye..ini hanya idea and tips saje, kalau ade yang tak kena mintak maap banyak banyak...KIKI bukan pro pon... biase nye, PRE WEDDING ni adalah satu service yang akan diberikan oleh PHOTOGRAPHERS.. ade yang including the package atau yang exclude..depend la dengan package yang korang amik... :)

PRE WEDDING selalu nye ade theme... kalau photographers tanye u all nak buat theme ape, so fikir fikir kan laaa, theme yang terbaik and cantik. jangan lupe ye PROPS... props akan membantu menaik kan lagi seri gambar tu.  Selalu nye, Photographers akan tanya bile u all nak shooting.... ini part yang paling...paling...paling..... PENTING!!!  SILA PILIH MASA YANG SESUAI YE!!! ade 2 waktu sahaja yang sesuai untuk korang di shoot kan..bace betul betul ye, :)


WAKTU PAGI 8.00 HINGGA 10 PAGI

gambar ni KIKI capture sendiri,. see kalau pagi pagi akan ada blue sky..sangat cantik..imagine la ade blue sky, green grass, nampak fresh. ade flowers sekali, tapi adalah di ingatkan jangan sesekali pegi shoot pada pukul 12 tengah hari dan keatas... sebab, waktu tu...cuaca dah panas, over exposure pulak nanti...yang penting sekali adalah, nanti nak bukak mata pon tak boleh..kalau mata besar boleh laaaa...kalau mata sepet...terus gambar tak cantik pulak kan nanti....  sape setuju? angkat tangan!!! :)



WAKTU 4.00 PETANG HINGGA TUJUH MALAM


ini gambar sunset.... ini pon snap sendiri :)kalau pukul 4-7 petang tu....memang cun...silap2 siap boleh buat silhouette pulak kan, so...ade ape2 boleh la tanye KIKI nanti....nak kena offline ni, ade urgent job pulak...potong stim betul...

bye semua, jumpe next entry :)
KIKI

No comments:

Post a Comment