~tukang supports~

Thursday 27 October 2011

Panduan Budget untuk PENGANTIN

DATE

selepas 'i do'  cari lah date yang sesuai untuk BIG DAY korang, cari satu tempoh yang betul-betul korang get ready dari segi mental dan fizikal, terutamanya pasal financial. :)


LOCATION

plan untuk buat di RUMAH-DEWAN-HOTEL-GOLF CLUB-TAMAN-TASIK-PANTAI-SWIMMING POOL-ROOFTOP semua adalah bergantung kepada bakal pengantin tersebut, pilih lokasi yang terbaik untuk BIG DAY korang.


MAS KAHWIN & WANG HANTARAN

mas kahwin ikut ketetapan negeri masing-masing. wang hantaran pula ditetapkan oleh keluarga BRIDE, se eloknya bincang & ikut kemampuan pengantin lelaki.


BAJU SANDING
ter pulang kepada BRIDE & GROOM untuk tempah atau sewa sahaja baju sanding.. untuk yang mempunyai bajet yang sikit, kite sewa je la ye, :)


PELAMIN

rajin rajin kan survey butik butik pengantin yang ade, online atau pegi terus ke butik agar sesuai dengan bajet korang. kalau korang rajin survey mungkin anda akan jumpe butik yang offer good price.


BUNGA TELUR/CENDERAHATI

untuk jimat kan kos kite sebagai Pengantin boleh buat sendiri bagi menjimat kan kos. atau gunakan bahan-bahan yang menjimatkan. sekarang dah ramai pengantin yang DIY kan? 


SOLEKAN & ANDAMAN
di nasihat kan bakal pengantin untuk mengambil FULL PACKAGE sbb ini akan lebih menjimatkan.


KATERING & KANOPI

tolong...tolong make sure yang hidang makanan adalah cukup. buat calculation yg betul banyak mana kad jemputan yang dikeluar kan dengan pesanan makanan..jangan tak cukup makanan di waktu majlis pulak, disaster name nye tu.


KAD JEMPUTAN

kad tak perlu lah yang terlalu mahal, ikut kan bajet yang kite ada dah cukup. kadang-kadang kite boleh buat kelainan membuat kad sendiri di samping menjimatkan! :)


BARANG HANTARAN

pastikan barang barang yang menjadi barang hantaran tu boleh digunakan selepas kahwin.



No comments:

Post a Comment